Pipa

2008. november 4., kedd

Emlegetett idézetek,sztorik.

"Aki Istent szereti benned, úgy őriz meg, hogy elenged. Aki csak magát szereti benned: úgy veszít el, hogy görcsösen ragaszkodik hozzád."
" Valakitől szeretetet elfogadni annyit jelent, mint megerősíteni őt élete értelmében."
(Simon András: Szeretetközelben)
A higgadtság tíz parancsa
1. Csak a mai napon igyekszem elérni, hogy ne akarjam egyszerre megoldani életem összes problémáját.
2. Csak a mai napon senkit sem akarok kritizálni,kijavítani vagy megjavítani, csakis magamat.
3. Csak a mai napon akarok igazán boldog lenni, hogy másoknak, az egész világnak boldogságára lehessek.
4. Csak a mai napon alkalmazkodni akarok a körülményekhez anélkül, hogy a körülményeket változtatnám meg kívánságomszerint.
5. Csak ma ügyelek arra, hogy tíz percet olyan olvasmányra fordítsak, ami saját lelki életemhez szükséges.
6. Csak ma teszek valami olyan jót, amihez semmi kedvem sincs, de nem mondom el senkinek.
7. Csak ma figyelek nagyon arra, hogy ha megbántanak, senkise vegye észre rajtam.
8. Csak a mai napon akarok pontos terv szerint élni, amiben sem hajsza, sem határozatlanság nincs.
9. Csak ma akarok szilárdan hinni az isteni Gondviselésben,amely vezet engem, még ha a körülmények az ellenkezőjét igazolnák is.
10. Csak a mai napon nem szabad aggodalmaskodnom... hinnem kell Isten segítségében, abban, hogy ő a leghatalmasabb, és neki semmi sem lehetetlen és gondolnom sem szabad olyasmire, ami elkedvetlenítene.
A sok mából lesz az élet.
Ja meg még egy sztori, aztán ígérem, be is fejezem:

Hozzáállás...

"Egy 90 éves özvegyasszony éppen az idősek otthonába költözött, mivel megvakult. Amikor a liftben a nővér megpróbálta leírni neki, hogy milyen lesz az új szobája, az idős asszony közbevágott és így szólt: "Nagyon tetszik!" "De hát, még nem is látta!" - mondta a nővér. "Az nem számít - jött a válasz, - a boldogság olyan, amit előre eldönthet az ember! Az, hogy tetszik-e vagy nem tetszik, nem azon múlik, hogy a berendezés hogy van kialakítva. Az az igazán fontos, hogy én hogyan viszonyulok hozzá; én pedig már eldöntöttem, hogy nekem tetszeni fog. Minden reggel, amikor felkelek, eldönthetem, hogy lefoglalom-e magam testem azon részeivel, amelyek már nem működnek, vagy pedig hálát adok azokért, amelyek még működnek! Minden nap ajándék, úgyhogy amíg végleg le nem hunyom a szemem, addig azokra az áldásokra fogok koncentrálni, amelyeket minden egyes új nap tartogat a számomra, és azokra a nagyszerű emlékekre irányítom a figyelmemet, amelyeket idáig összegyűjtöttem."

Nincsenek megjegyzések: