Pipa

2010. június 24., csütörtök

Gréta


Ő Gréta, az egyetlen húgom.
Most 8 éves, a suliban most volt másodikos.
Hol is kezdjem....talán a legelején.
Még mindannyian aludtunk 8 évvel ezelőtt, én akkor voltam 10 éves.
Egyszer csak reggel 6-kor körülbelül bejött apa, hogy megszületett a kistesónk, Grétinek hívják.
Nagyon meg voltunk lepődve, egyrészt mert erre ébredtünk fel legmélyebb álmunkból, másrészt mert a kistesó érkezését 1 hónappal későbbre vártuk.
Gréti koraszülött baba volt, úgyhogy pár perccel később azt is megtudtuk, milyen nagy veszélyben van ő is, meg anya is.
Rögtön imádkoztunk, aztán mentünk is a suliba.
Én még nem igazán fogtam fel 10 évesen, hogy milyen veszélyekkel jár, ha egy baba 1 hónappal korábban érkezik.
Én csak azt tudtam, hogy lespóroltunk 1 hónap várakozást, és mindenkinek elújságoltam a suliban, hogy végre megszületett Gréti!

Aztán apáék fokozatosan felkészítettek minket a lehetőségekre.
Hogy előfordulhat, hogy nem lesz teljesen egészséges. Lehet, hogy néma lesz, vagy nem fog látni, vagy soha nem fog tudni mozogni, vagy szellemi fogyatékos lesz.
Attól függ, az agyának melyik része sérült, és ez később derül majd ki.

Lassan gyarapodott a súlya, végül hazaengedték anyával együtt.
Nőtt növögetett, de semmi betegséget vagy hiányosságot nem fedeztünk fel rajta.
Talán annyit, hogy a látása nem volt tökéletes, mikor kicsi volt, de aztán elmúlt ez is, most már jól lát.
Teljesen egészséges lett.

Azt hiszem ez Isten csodája, meg kegyelme, hogy megadta, hogy Gréti egészséges lehet.
Ezt így látta jónak és mi hálásak vagyunk érte.

Azóta már eltelt 8 év.
Lett belőle egy 8 éves nagylány. Nagyon szeret rajzolni, kézműveskedni, sportolni, játszani, meg biciklizni az új bicaján amit most kapott.
Már kiskorában is tett igen bölcs megjegyzéseket.
Emlékszem 3 éves korában ezt mondta: Ha állunk, az olyan mintha feknénk, mert a Föld ilyen szög alakúba van.
:D




2 megjegyzés:

Klári B. írta...

De jo!!!!!
Hala az Urnak erte. :)
En emlekszem mikor o volt kicsike, mikor ti eloszor jartatok Zilahon. :)
Amugy nagyon tetszett a beszamolod. Igy tovabb. :)

pompom írta...

köszi:) nem is emlékszem mikor voltunk először Zilahon...talán egy napközis hét volt...(?) :)