Pipa

2009. június 19., péntek

Kötelező olvasmányok

Itt most felétek, olvasóink felé szegeznék fel egy kérdést:
Nagyon kíváncsi lennék, hogy ti mit szóltatok egy-egy itt szereplő könyvhöz, maradt-e meg bennetek valami élmény, vagy egyszerűen jónak tituláltátok-e azt a könyvet? Ha negatív a kritika azt csak csendesen, még nem kezdtem neki, hátha ez most egy kicsit meglendít az elkezdésben..:)
Ha úgy gondolod h nem nagy dolog amit írsz akkor is küldd el, örülök az aktivitásnak is:)

Moliére: Tartuffe
Voltaire: Candide
Csokonai Vitéz Mihály: Dorottya
Bronte: (bármelyik műve, de sztem én a Jane Eyre-t fogom)
Puskin: Anyegin
Katona József: Bánk Bán
Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde
Petőfi Sándor: Az apostol
Arany János: Toldi estéje
Jóai Mór: Az aranyember

6 megjegyzés:

Berta írta...

Tartuffe: Nagyon érdekes, jó történet. Érdemes elolvasni
Candide: nem nyilatkozom :)
Dorottya: nem olvastam
Jane Eyre: egész izgalmas történet, bár kicsit depressziós. És csak filmbe. láttam, ami sokak szerint nem jó.
Anyegin: kicsit unalmas, de elmegy
Bánk Bán: (ez vicces, nem olvastam el, mert tudtam, h nem leszek ott mikor dogát írnak belőle) nem kell híresztelni :)
Csongor és Tünde: nem volt kötelező, de azt mondják, nagyon jó
Az apostol: ez sem
Toldi estéje: ezt elvileg elolvastam, de nem emlékszem semmire (vond le a következtetést :) )
Az aranyember: erre emlékszem!!! Jó könyv, jól van megírva, jó a történet. Izgalmas. Bár egyáltalán nem értek egyet a főhős viselkedésével. A vége felé már nem nagyon bírtam, mert ez is elég depis. Szerintem. Lehet vitatkozni.
Hát kb ennyi. Nem vagyok egy irodalmár (és akkor még enyhén fogalmaztam), de ez az én véleményem. Ja, és ha másért nem olvasnád el, hát azért olvasd el, mert KÖTELEZŐ. De azért tudom, h szeretsz olvasni, úgyhogy nem lesz probléma, bár ez egyik sem Rejtő Jenő, vagy Jane Austin. :)

Berta írta...

JÓ OLVASÁST KÍVÁNOK!!!!!!

DuLittle írta...

De aranyos vagy Berta, köszönöm:) Azt hiszem, unatkozni nem fogok, de mindenesetre kaptam egy képet nagyjából egy-egy könyvről:) Egyébként ha valaki más is ismeri bármelyiket, nyilatkozzon bátran:)

Berta írta...

Amúgy az nagyon vicces, mert végig abban a hiszemben írtam a megjegyzést, h Orsi írta a bejegyzést. Aztán este beszélgettünk, és vhogy szóba került, és ott dobbentem le, h ezt te írtad. : Nem gond, végülis nem írtam semmi olyat. :)

Berta írta...

Amúgy tesód irodalomtanár, miért nem kérdezed meg tőle???

DuLittle írta...

Meg is tettem:) De én direkt a ti véleményetekre voltam még kíváncsi:)
Egyébként meg nem írtál tényleg semmi olyat, ha írtál is volna, akkor sem lett volna semmi baj:)